Wednesday, December 5, 2007

Ett utanförskap jag avskyr

Inatt drömde jag om en tjej jag har haft en fling med som jag inte har någon kontakt med numera. I drömmen var det sommar och hon låg i disney-grönt gräs med huvudet i mitt knä. Jag drog fingrarna genom hennes hår och hon kisade mot solen. "Jag har träffat en tjej" sa hon. "En 28-årig psykolog. Jag hoppas att vi kan fortsätta så här och bara vara nära, jag tycker ju fortfarande om dig som vän". Jag log, böjde mig ner och gav henne en puss på näsan. Sen gick vi till en stor marknad där de sålde frukt.
Ungefär där någonstans vaknade jag och kände mig alldeles tom. Ibland blir jag ledsen när jag tänker på alla fina personer som försvunnit ur mitt liv för att känslorna blivit alldeles för trassliga.
Kom tillbaks! Förlåt. Vi börjar om som bara vänner den här gången?

No comments: