Saturday, April 21, 2007

i am not for sale

Jag var på klubbhelvetet igår trots att jag lovat mig själv att aldrig mer gå dit. jag vet inte hur många gånger jag tänkt den tanken. Aldrig mer, låter det klart och tydligt i min hjärna. måndag, tisdag, onsdag, torsdag hoverar jag mitt nya vuxna leverne med ett överlägset: blaskig öl och engångsligg känns inte som min grej längre när vännerna försöker spika helgplaner. men sen blir det fredag, jag sätter på min favorit playlist och tar en stark vodkadrink. en blir fler och helt plötsligt börjar tankarna sluddra. hur var det nu igen? var det den här fredagen som var sista gången? ja just så, okej dåså. ringer en bekant som jag vet ska dit.
och precis när jag kommer in ser jag princess, naturligtvis, och jag kan inte sluta titta åt hennes håll trots att det skär i hjärtat. kanske mest att hon finns på riktigt. i mina tankar hade hon flyttat till italien för att praktisera evig avhållsamhet i ett spartanskt nunnekloster. men nä, nu stod hon där livs levande och jävlarfanhelvetesjävlar hennes blotta existens krävde en 10:a vodka russian och jävlarfanhelvetesjävlar vad min ekonomi ogillade mig just nu och jävlarfanhelvetesjävlar vad jag inte heller stod ut med att vara jag. så jag var inte jag. istället var jag en sorglös kåt jävel med tungt sorgset bagage som ville ligga med vem som helst, så länge den inte hade extrem övervikt vill säga. jag hittade en liten rådjursögd brunett som insisterade på att vi skulle åka hem och röka vattenpipa, men när vi skulle sätta oss i taxin fick jag en reality slap och hörde mig själv säga att det här med vattenpipa är nog ingen idé trots allt. när hon förolämpat tittade på mig medan hon klev ur taxin tyckte jag att ett "men kom hit nästa vecka, jag vill gärna träffa dig igen" var en passade mening. tre sekunder senare tyckte jag att jag kunde sparat den lögnen, men det kanske inte gjorde något eftersom det ändå var sista gången jag satte min fot på klubbhelvetet. ännu en lögn.

No comments: