Sunday, October 28, 2007

Cookie söker bookie, och vice versa

Jag har pratat lite med en charmig och söt tjej som verkade lite lovande. Men efter ett par mail fram och tillbaks visar det sig att hon vill vara någon slags.. gud jag vet inte om jag klarar av att ens skriva ordet.. älva. Man FÅR inte vara över 20 år och fortfarande använda tiara, tyll-kjolar och ha stjärnor under ögonen. Nejnejnejnej, jag måste nästan springa ett varv runt kvarteret för att få ur min besvikelse. Till råga på allt ska hon tatuera in två stora röda vingar över hela ryggen. Tack och hej!
Jag kommer aldrig hitta en flickvän, konstaterade jag precis. Om de är snygga är de alltid alldeles för unga, alldeles för naiva, alldeles för korkade eller så lider de av någon grav psykisk störning. Mytomani, narcisism och borderline verkar vara populärt.
Om de är mediokra till utseendet är de alldeles för tråååkiga. Bor i en fult inredd 1:a med sina lika fula katt, jobbar på posten och bara ääälskar att titta på idol och äta taco.
De som jag anser mindre oattraktiva (tycker faktiskt väldigt få är fula) hamnar utanför min girlfriend material-potential.

5 comments:

Hejhopp said...

Man borde slopa sitt girlfriendmaterial-koncept. :)

your fake friend said...

blomma bladsdotter: instämmer! men hur gör man det, kraven och önskemålen sitter som fastklistrade i hjärnan. den enda möjligheten är att LÄRA KÄNNA någon och då bli kär i dennes personlighet. men när har man tid till detta?

Hejhopp said...

VAR fick du de dära koncepten om hur en flickvän MÅSTE vara ifrån? Är det ens dina egna önskemål? Jag kan titta på min kravlista över hur en flickvän skulle vara som jag skrev i min dagbok på mellanstadiet. Det var inte alls mina krav, ser jag nu, utan snarare mina föräldrars. Hon skulle inte få röka och inte sminka sig eller vara punkare. Nähä, varför inte? Nej, för jag gillade inte "tuffingar". Varför inte? Nä, för att pappa sa att man inte ska gå på grupptryck. Äh, jag vet inte.

Min poäng är väl att ens bild av vilken tjej man skulle vilja visa upp för omvärlden nog ibland kan vara mer beroende av vad man vill signalera till omvärlden än på faktiska känslor.

Så ut och lär känna människor! Det är superfascinerande!

your fake friend said...

blomma: jag känner att jag har en viss brudtyp som jag attraheras av rent utseendemässigt. sen kan det hända att min föreställning om vad som är snyggt beror på undermedvetna skönhetsideal, men för mig är känslorna äkta. well, hade jag velat flirta med omvärlden hade jag nog försökt bli kär i en alfahane :)
men personlighetsmässigt vet jag av tidigare erfarenheter vad som fungerar dåligt för mig i ett förhållande, och då skyr jag gärna den typen direkt när jag stöter på någon sådan. har du ingen drömkvinna, come on!? ;)

Hejhopp said...

Nej, jag har faktiskt ingen drömkvinna! Faktiskt inte. :)