Wednesday, January 16, 2008

Destruktiva dykes undanbedes

Min vän Advokaten är fantastiskt bra på att påminna mig om the real life. Där satt jag med ett hjärta som saknade, en hjärna full av trassliga tankar och en käft full av morotskaka. Hon bara tittar på mig och säger
"Du, det kommer aldrig fungera med K. Du vet det, och jag förstår att det gör dig ledsen. Men du behöver ju någon som tar dig med storm, inte dränker dig i Misärfloden"
"Men.. alla har ju dåliga sidor. Jag tyckte så mycket om henne ändå" försöker jag
"Jaa, jag märkte det. Men skulle du må bra av ett sådant förhållande? Du skulle aldrig klara av destruktiviteten. Ge det ett år eller två, om du fortfarande inte kommit över henne tycker jag att ni ska ses så du får se om hon ändrat sin personlighet"

2 comments:

Anonymous said...

Jag tycker det verkar som om du har en klok vän!
Kan jag få hennes telefonnummer!?

your fake friend said...

Mika: Hon är mycket klok och analytisk. Vänner av den sorten växer inte på träd, men du hittar dig säkert en egen :)