Friday, January 18, 2008

Ibland blir naket sjukt smaklöst

Det är jobbigt att skriva blogginlägg när datorn inte hänger med i tangent-nedtryckar-hastigheten. Man ser liksom aldrig det färdiga ordet innan man börjar skriva på nästa. Eller är det bara jag som har det här problemet? Sitter alla andra på flashtöntiga ibooks? Nåväl, jag ska försöka få sagt det jag hade att säga för dagen och sen ska jag åka hem till en kompis och kolla La Mome. Jag vet, det säger er ingenting.. men om jag säger att det är filmen om Edith Piaf kanske polletten trillar ner? Jag tror att den är sjukt bra.
Okej, till det väsentliga. Eller alltså det är inget viktigt egentligen, skulle bara berätta om en film som heter Cashback och att jag i början tyckte den hade världens potential. Lite indie sådär, tänk Donnie Darko-style. Filmen handlar om en kille vars förhållande precis tagit slut och han är så deprimerad så han utvecklar insomnia och lever i något slags mellanting mellan dröm och verklighet. Filmen är snyggt gjord och har bra dialoger MEN.. någonstans i mitten finns en scen där huvudpersonen börjar fantisera om de kvinnliga kunderna i ett snabbköp. Han kan frysa tiden och passar då på att klä av dem nakna. Och, alla kvinnor bär smaklösa stringtrosor, har gigantiska silikonbröst och helrakade fittor. Sedan går andra halvan av filmen ut på vidrig sexualisering och objektifiering av kvinnan, i ett misslyckat försök att vara lite åt det konstnärliga hållet. Usch, vad besviken jag blev.

No comments: