Tuesday, January 22, 2008

Femme-butch, håll tillgodo

Min kära lez-friend (yes, älskar att referera folks sexuella läggning) läser genusvetenskap och återger gärna vad de just diskuterat i klassen. Min lilla blögg har uppenbarligen lyssnat noga för den har visst blivit lite sådära feministiskt färgad. Alltså inte som att den skulle vara svennegul eller moderatblå annars, jag har ju liksom varit ifrågasättare ända sen jag gick på dagis. Jo.. *minns tillbaks*.. jag var en såndär jobbig jävel tyckte mina fröknar och klagade ofta till min mor (aldrig far) så på varje kvartsamtal hölls det långa utläggningar om att jag störde lektionerna med mina frågor och att jag borde räcka upp handen som alla andra tjejer. På riktigt!
Men liksom, ibland när jag har satt mig ner för att skriva så är allt jag kan tänka på det jag och lez-friend precis diskuterat i telefonen. (Måste det vara bestämd artikel singular på telefonen? Det är ju inte som att det är i just DEN telefonen som vi har diskuterat. Haha, man kan faktiskt inte diskutera en sak I en telefon. Och.. hon har ju också en telefon så då är det ju plural. HATAR svenska språket.)
Så idag har jag ingenting annat i huvudet än postkoloniala teorier, och det ska jag inte tråka ut er med. Imorgon kanske jag skriver om femme-butchgrejen om inte lez-friend ringer. Håll tummarna!

No comments: