Monday, May 12, 2008

Jag höll mig från den omoraliska frestelsen

Idag var blev jag vansinnigt sugen på rödvin och marabou helnöt. Allt tack vare ett jävla Du är vad du äter-program där kvinnan i hushållet hade ovanan att alltid ta sig ett glas efter jobbet, tillsammans med en chokladkaka. Jag trodde programmet skulle ha motsatt effekt? Nä, raka vägen till mini-livs på hörnet blev det, för vin hade jag såklart hemma. Reslutat: Illamående. Det där var sista gången jag äter en chokladkaka, på riktigt. Vin kommer jag däremot fortsätta med.
Idag träffade jag Snyggbrösten. Förlåt mitt namnval, men det blir så rörigt annars. Hon ville ses för att prata om "oss", om jag fortfarande kände samma sak. Det jobbiga är att hon var så sjukt fin. Osminkad, ruffsigt hår och solbrända ben. Jag tror att djävulen försöker locka mig in i syndernas näste, men jag stod på mig. Att falla för frestelser är patetiskt, förutom när det gäller vin då naturligtvis men det förstår ni ju säkert.

3 comments:

Anonymous said...

Jäkligt gott med rödvin och choklad, nu blev jag sugen. Skicka över lite i cyber tack! :)

Anonymous said...

Vem ÄR du människa? :)

your fake friend said...

Sjuksyrran: Nu är det strålande sol och fåglarna kvittrar. Jag skickar över lite kall öl och en rabarberpaj med vaniljsås!

Anonym: jag är din låtsaskompis