Wednesday, June 11, 2008

Lost in translation

Lev som du lär är ett ordspråk jag inte är bekant med. Åtminstone inte sommaren 2008. Min promenad där jag skulle avsluta relationen till tattoobruden.. blev väl.. lite annorlunda än jag tänkt. Orden i huvudet ba "det är inte en bra idé att ses, det det ställer bara till problem för oss båda" men orden som kommer ut, NÄHÄ, de låter mer "jag gillar verkligen att vara med dig och så länge båda mår bra tycker jag vi ska fortsätta med det". Åh, vilken översättningsmiss! Tror min mun har samarbetsproblem. SACO, Sverker Olofsson, DN Konsument, Nackakliniken.. Vem vänder man sig till när man vill reklamera en kroppsdel?
Okej och det värsta.. *skäms så att jag måste springa två varv runt vardagsrumsbordet innan jag kan fortsätta meningen* ..är att jag har blivit beroende av hennes gölligöllgölliga sms. Jag har också avancerat så pass mycket att mina egna sms inte direkt skulle klassificeras som en övning i "akademiskt skrivande" eller misstas för en "inköpslista med GI-mat" direkt.
Halleluja tillbe herren! jag återkommer.

No comments: