Wednesday, January 28, 2009

Exens ex, och varför det blev på detta viset.

Ida kommenterade på förra inlägget "Man blir nästan lite okär för att de varit så lättlurade och omdömeslösa" (*provar kursivering*) angående ens nya partners exflickvänner. JAG HÅLLER MED! Alltså vad fan, det går ju inte att bli tillsammans med vad som helst. Jag tänker mig att det är så här, så jävla typiskt: 
Vi befinner oss på en heterofest, tänk er en liten ful gulmålad 1:a i en närförort till Stockholm. Musiken som spelas är Kleerup (Värden tänkte: "Frääsch musik, sjukt trendigt!"). Det sitter 12 personer i vardagsrummet och dricker svensk öl, exempelvis Pripps blå eller Anderssons. Just nu snackar de om Henrik Larssons innebandykarriär. Det sitter även 5 st i det minimala köket och röker ut genom fönstret, de verkar dela på en bag in box av något rött vin och det låter just nu som de tvistar om huruvida FRA-lagen är en rekursiv akronym eller inte. 
Plötsligt säger en av killarna i vardagsrummet till den svarthåriga tjejen som sitter bredvid honom "Du, hon i de guldiga tightsen där borta i köket är förresten också flata. Ni borde bli tillsammans. Ska jag presentera er för varandra?"
EXAKT SÅ tänker jag att det är. Förstår ni hur jag tänker? För att förtydliga kan jag säga att jag även tänker att många tänker 
"ÅH! Hon är intresserad av MIG. Det är ju perfekt, jag är ju också singel. Och hon ÄR ju faktiskt rätt söt. Det gör ingenting att hon har håliga vans från 2002, de är säkert jättebekväma. Det är ändå dags att jag kommer över Maria nu, det kommer aldrig bli vi igen ändå. Och skitbra om vi flyttar ihop för jag har INTE råd med 5400 i hyra själv, dessutom tror jag katterna skulle gilla att ha någon hemma om dagarna"

Eller svävade jag ut nu? Nej. Jag tror jag är nöjd.

7 comments:

Anonymous said...

HAHAHA, så måste det vara! Precis så, hela vägen ned till Kleerup och ölen. Men jag tänker Sofiero.

Och angående din kommentar - jag bloggar på hanky för att jag är lat. Jag skriver tv-tips för dem och skapade en blogg som jag sedan fastnade på. Hade en blogspotblogg förut, men får helt klart fler läsare via hanky!

Anonymous said...

Är man desperat om man tycker det nästan låter som en bra idé? EH, JA!

your fake friend said...

Ida: Jag förstår tanken med Sofiero, men i mitt huvudet var de här festdeltagarna lite för "fina" för Sofiero, de vill inte associeras med tonårsfyllefest ;)

Aha på det viset. Kul med många läsare, det vill jag också ha men jag är för lat för att outa min blogg, du vet som bloggerzz verkar göra.
Men hela bloggsystemet på Hanky är lite.. primitivt kan jag tycka!?

your fake friend said...

A: Håller med, sorgligt desperat haha. Hur kommer det sig? ;)

Anonymous said...

Det har du rätt i, men jag tänkte att gula väggar i förortslägenheten gick lite hand i hand med Sofiero.

Primitivt var nog i snällaste laget. Jag får alltid skit av chefredaktören för att jag trashar hanky, haha.

Anonymous said...

Haha, ouch! :P Hur det kommer sig? För att det råder torka här, och ingen oas inom synhåll!

your fake friend said...

Ida: Förvisso, så sant. För vem (faktiskt) dricker Anderssons 2009? Jag försökte komma på en svensk öl där medan jag satt och skrev, och sofiero har jag inte druckit på vääldigt länge så ;)

A: Torka, men neej!? Bor du i öknen eller är det det de heta heterobrudarna som torkar ut området? Hö Hö Hööö. Nä, alltså. Vad tramsig jag är, jag förstår dig.