Thursday, March 12, 2009

Lesbisk? Aldrig i livet

Det här är ju kanske det bästa jag har läst på länge. "Jag är vansinnestrött på lesbisk". HELL JA. Som den queera anhängare jag är så hugger det till i magen när någon förutsätter min eller andras sexuella identitet, jag får liksom lite mindre syre till mina lungor och vill gå hem och lägga mig i sängen och inte vakna på 20 år. Nästan. Om det skulle hjälpa på något sätt, om folk nu nödvändigtvis behöver referera till vilka jag ligger med, så tar jag mindre illa upp av bli benämnd som "gay". Där kan jag kanske ingå. Eller quuer. Men lebba, lesbisk, lez.. Nä tack. 

4 comments:

Fabulous said...

Det glädjer mig att du håller med mig! :)

Anonymous said...

Håller med!! som tur är verkar det som det minskar i användande. Är det inte lite konstigt att använda det nuförtiden?

your fake friend said...

Fab: Ja, hehe några bloggare verkar ju faktiskt vettiga.. till skillnad från.. majoriteten.

Anonm: Jag tror också att det minskar, känns lite som att det är biologilärarna och 50+ flator som använder det mest..

Anonymous said...

Jag är visst lika dum som majoriteten, för jag tycker att "queer" är ett av de äckligaste begrepp som finns.