Thursday, February 14, 2008

Hjärnan bakom schlagerhitsen

"Baby! Idag är det alla hjärtans dag, grattis! Eller vad säger man? Du har fortfarande en del av mitt hjärta, jag saknar dig ibland så att det gör ont. Jag hatar känslan av maktlöshet.."

skrev jag i lördags på en toalett i rostfritt stål, i samtyckte med en uppdrucken flaska rött. Idag är det alla hjärtans dag,jag är nykter, och smset ligger oskickat i Utkast. Dels tycker jag det är cheezy sleazy och blir typ generad när jag inser vad jag formulerat. Typ rodnar i denna skrivande stund, men det ser ni ju som tur är inte. Men sen finns en annan aspekt att ta hänsyn till om jag skickar iväg det; konsekvenser. Typ vill jag ens att vi ska försöka igen? Är jag beredd på att bli sårad om hon inte vill? Åh jag är så dålig på kärlek. Jag borde bli låtskrivare i den fördummande genren schlager istället.
Typ:
Jag kan aldrig nånsin glömma dig
Tusen minnen som förintar mig
Jag sitter ensam i en ödslig bar
Och vet att du nu någon annan har

Men om du saknar våra stunder
om så bara några sekunder
är det en början på ett under

(refr)
Kom tillbaks till mig, jag finns här för dig
Och jag ska aldrig gå,
det är för aaaaalltid
vi tvååååå

osv. lätt som en plätt. Om random dansbandslåt vill rippa är det fritt fram. Fler verser kan skrivas på nån minut om så önskas. hej

No comments: