Thursday, March 27, 2008

Nostalgi och fett hår

Mitt hår är ganska för jävligt risigt och har varit det under en längre period. På senare tid har personer i min närhet trots detta trott att mitt hår (dead materia) helt enkelt kan byta kvalité på kort varsel. De ger mig hårfina (hahah. åh) komplimanger om att det "skiner" eller "ser så lent ut" och jag fnissar lite för mig själv. Har nämligen äntligen införskaffat mig ett glansspray och det kan jag verkligen rekommendera: Goldwell Diamond gloss.
Jag minns när jag var liten och läste i En ding ding värld (NOSTALGI! kommer ni ihåg?) om en kvinna som hade haft tunt och sprött hår under hela sin ungdom men så en dag bestämde hon sig för att sluta tvätta det. - I början var det lite äckligt och fett, men efter ett par månader blev håret tjockt fint och glansigt.
sa en vacker kvinna med midjelångt lockigt hår och tittade upp från en liten svartvit bild i tidningen. Gissa vilken 11-åring som slutade tvättade håret och till och med ljög om det för mamma när hon började ställa frågor om det fettdrypande håret? Herregud. Tror det tog 4 veckor innan mamma tvångstvättade det och jag minns att jag blev skitförbannad eftersom det "skulle ta ett par månder" och jag inte hade långt kvar innan förvandlingen.

Andra sjuka nostalgiska saker från den tiden

Garbage pail kids


Studsbollarna

3 comments:

Anonymous said...

1. Jävligt ogay av dig att tipsa om något så heterosexuellt som glansspray, nästan att jämföra med läppglans. Jag gillar!

2. Mitt favoritnummer av En ding ding värld var ett med en man som hade som ett pussel tatuerat över hela ansiktet och huvudet. Jag bläddrade tills sidorna var alldeles nötta. Hade man ett nummer var men dessutom jävligt poppis på skolgården.

3.Det var bättre förr. Garbage pail kids skulle ALDRIG tillåtas om det kom idag!

your fake friend said...

1) Läppglans är en hel vetenskap ska du veta, kanske slänger in ett inlägg framöver. Och fuck heterosexuella föreställningar, jag skulle vilja att typ min (straighta) morfar använde lite glans i håret!

2)JAG LÄSTE DET NUMRET. Han var på framsidan

3) Ja! Nu ba "Brats-dockor" (heter de så?) och animerad tevespelsporr istället. Så mycket sämre.

Anonymous said...

1. I'm all with you! Jag har en sjuklig samling läppglans som man skulle kunna göra omfattande studier på!

2. Så synkat. Varför gjorde man sig av med de där guldklimparna?

3. Att punkta är min grej, kan man säga.