Saturday, July 5, 2008

Die Angst, der Tod

Ibland kan det till exempel vara så här, att den man spenderat mestadels av tiden de senaste veckorna helt sonika beslutar sig för att skicka iväg ett breaking up mail. Det kan kanske stå att "nu har det gått så långt att det inte finns någon distans alls" eller kanske "jag har insett att det aldrig kommer bli något mellan oss och vill verkligen inte bli sårad" Det kan i vissa fall också avslutas med "men jag VILL ju träffas, så om du föreslår att vi ska göra något kommer jag aldrig kunna säga nej. Men jag klarar inte av att ta initiativ för jag måste tänka på mig själv och mitt hjärta" Na-na-na-naa. [Infoga valfri thriller-musik här]
Älskar tvisten på slutet. Okej inte. Det sätter mig i en märklig situation. Om jag skulle föreslå någon random aktivitet nu nästa vecka, skulle jag då alltså vara en egoistisk jävel? Näe, eftersom mitt och tattoobrudens förhållande är relativt hemligt hade jag ingen att rådfråga utan mailade spontant tillbaks
"Jag tycker om dig, det vet du, men du vet också allt det andra som gör att det inte går. Vi tar en 2 veckors-paus från varandra nu och ser hur det känns. Jag kommer inte undvika dig på jobbet men inte heller ägna dig någon extra uppmärksamhet. Deal?"
Till saken hör att tattoobrudens mamma från staden långt härifrån ska komma på besök i 2 veckor så vi har ändå ingen chans att umgås, varför en paus från varandra blir rätt naturligt.

4 comments:

Anonymous said...

Ha! Precis den anledningen till varför man bör undvika romanser på jobbet. Visserligen rätt enkelt för mig att säga eftersom jag bara har en medarbetare. Ehh.

your fake friend said...

mizaru: JAG VET! Jag försökte ju undvika hur länge som helst (nyktert), men till slut gick det inte.. åh vafan man är väl inte mer än människa?
Haha du jobbar med cyklar va? Men kommer det inte in lite snygga tjejer som du kan flirta med då? Det måste väl ändå vara ok..

Anonymous said...

Haha, nej jag förstår absolut. Bara lite halvjobbigt nu liksom. ;P

Och njeaää.. Inte direkt. Mest killar i cykelkläder (så jäkla fult, du vet väl att man inte ska ha underkläder under va? tänk dig den... mmmmm), gubbar med äckliga hjul fyllda med tveskjärtar och tanter som tycker punka nog är alldeles för svårt för en stackars liten tjej (jag) att fixa.

Så. Inte direkt raggvänligt. Kanske lika bra. Ha!

your fake friend said...

FY FAN VAD VIDRIGT! Då ser man ju hela paketets utformning, jag hoppas du har en fet lön för det besväret..
Om du eventuellt jobbar kvar i framtiden borde du göra om affären till en kombinerad skate/cykelaffär med long- och skateboards också. DÅ kan vi snackar heta brudar :)