Monday, November 17, 2008

Moderatstolle

Någon vilsen eller möjligtvis bakfull brevbärare hade lagt en morgontidning i mitt brevinkast idag. Tyvärr av fel karaktär, så jag blev inte särskilt glad, men läste ändå tidningen när jag kom hem från jobbet. Samtidigt åt jag kräft-& färskostfylld rödtunga med vitlöksdoftande potatisrullar, krämig tryffelcremé och rostade valnötter. Okej SKOJA! Men den åldern och det könet jag har söprplade jag linssoppa med potatis och purjolök. Samtidigt som jag då läste SVD. Redan på första sidan funderar jag på att slänga skiten genom fönstret. På Ledarsidan skriver Maria Abrahamsson:
"Jag skulle inte höra till de sörjande om genusforskningen inte fick en krona mer av statliga medel. Men så lyckligt förhåller det sig inte."
Nä. All forskning är inte god forskning och ibland beviljas pengar och bidrag till fel personer (*host* Annica Dahlström *host*). Men att därför anse att man inte ska anslå genusforskning fortsatt bidrag är för mig ett ganska korkat uttalande.

6 comments:

Anonymous said...

alltså, jag skulle kunna fylla spaltmeter om mitt hat mot abrahamsson...

och btw, inlägget nedan gjorde mig alldeles varm och glad. hur var det nu, körsbärsträd eller?

your fake friend said...

Hanusi: Tidningsmedia har makt, men jag tror fan bloggarna ligger hack i häl så nu skriver vi som aldrig förr. Ok?
Tack. Ibland måste man våga inse att kärlek.. kan vara enkelt och fint. Oj. Skrev jag det där? :)

Anonymous said...

va fan tog min kommentar vägen? hur som helst, jag har varit tillmötesgående i bloggen! jag skyller frånvaron av brudar på depressionen men eftersom jag är frisk nu ska jag på dejt på fredag ;P

och så ville jag säga att du kammade hem en massa poäng för att i rubriken citera den bästa låten på skivan!

your fake friend said...

Hanusi: Det var en godtagbar ursäkt, skönt att du är på bättringsvägar och en high five angående fredag!

Anonymous said...

Du menar till fel personer (*host* Eva Lundgren *host*). Dahlström behövs verkligen som motvikt och hennes forskning håller mycket hög kvalité.

/Disputerad

Anonymous said...

Maria Abrahamsson är bara en förtryckt smygflata vars backslick inte går av för hackor...