Tuesday, November 11, 2008

Ska det vara så här för alltid?

Det gör ont för varje hjärtslag skulle man kunna säga, men i stället för smärta som rör kärlek handlar det för mig om mitt hat. Jag är så bitter och cynisk och har en sådan negativ inställning till människor överlag att det gör ont att andas. Korkade insändare till tidningar, folk som får yttra sig på debattsidor, kristdemokrater (ja, Ebba Busch..), sexistiska skämt i fikarummet, dagens outfit-bloggare, bekanta med låg moral.. Jag skäms över att jag verkligen kan göra listan hur lång som helst här. Jag orkar inte, jag är konstant ledsen. Hur gör man? Hur gör ni?

:( :( :(

4 comments:

Anonymous said...

Först.. jag gillar din blogg.

Jag tror det bästa är att tillåta sig att följa känslor rakt igenom, att inte förtrycka dem eller få dåligt samvete av det man känner.
När man tagit sig igenom dem omvandas det till nya känslor. Bättre sådana.

Ett annat tips är att åka dit solen är.

Hoppas det vänder snart!

your fake friend said...

Tack, detsamma! HBT-brudar med bloggfärdigheter är hårdvaluta uppenbarligen.
Att åka dit solen är (för att sedan komma tillbaks) har jag provat hur många gånger som helst utan resultat, men det andra rådet ska jag försöka ta till mig; INTE ha dåligt samvete.

Composing said...

Tack!
Trist att resor inte funkar.
Då hoppas jag på att du lyckas avstå från det dåliga samvetet så att det känns roligare snart!

Anonymous said...

Okej, liite bitter är man väl trots allt. Men man har fan all rätt i världen!