Tuesday, February 3, 2009

We put the lek in kärlek

Det här med förhållande.. så enkelt! Jag visste inte att det kunde vara så här. Eller kännas heller för den delen.
Hon köper hem mitt favorit-te och slår in det i ett paket med rosa sidenband. Jag bakar syltkakor som vi äter varma när hon kommer hem från jobbet. Jag köper fina underkläder (ej spets! ej string! ej rosett!) till henne som hon kan ha när hon sover här, hon köper en sjujävla snygg t-shirt från Fienden till mig. Hon masserar mig mina onda datta-axlar EN TIMME med varm olja till ljudet av Anna Ternheim, jag färgar hennes hår och ögonbryn. Hon köper 5 olika marabou chokladkakor och en DVD med Mia och Klara (hello lover!), jag väcker henne klockan 06 med uppdukad frukost och bröd från bageriet. Jag avkalkar hela hennes badrum (jesus, det behövdes!) och hänger upp handdukar i matchande färg till badrumsmattan, hon byter skrivbordsbakgrund på min dator och skriver.. "jag älskar dig".

Och, mina vänner
jag har nog aldrig älskat någon som jag älskar henne.

5 comments:

Anonymous said...

näääää! det är så gulligt att jag nästan kräks. fast det är äckligt, så jag blir jätteglad för er skull istället :)

Fabulous said...

Oh my...

Grattis till dig, hoppas det håller i sig!

your fake friend said...

A: Ja shit du har rätt, det är rätt slemmigt! Det gick upp för mig nu när jag läste mitt inlägg igen. Vad sjukt, haha. Men jag är lycklig och det är det enda som räknas. Tack!

Fabulous: Jag skulle vilja vara lite naiv och säga att det kommer vara så här för alltid, men det är jag lite för realistisk för. Även om jag någonstans inte tvivlar helt. Och -tack :)

Anonymous said...

Nu när mitt eget kärleksliv är fucked up, eller ska jag säga obefintligt, så kan jag inte känna annat än missunnsamhet. Så gullig är jag.

And it sucks even more eftersom jag kände precis så som du känner nu.

your fake friend said...

Ida: USCH! Må alla överdrivet olyckliga känslor brinna i helvetet. Men du, det ordnar sig! Du kommer känna så här igen, om inte starkare